Sylvania – preludium przed sesją

centaur

Sylvania zdawała się być innym światem, inną krainą odizolowaną od reszty Imperium. Gdy w Ostlandzie na Linii von Gleivitza znów wrzały zacięte walki, w Sylvanii ludzie martwili się okrutnym pomnożeniem ghouli w lasach i innego tałatajstwa. Kiedy w Middenlandzie Wielki Książę von Bildhofen szykował się do wojny, a oddziały bretońskie co i rusz dokonywały prowokacyjnego naruszenia granicy, w Waldenhof ludzie zastanawiali się, czy za zniknięciami ludzi stoi wskrzeszony czarną magią wampir z rodu von Carsteinów. I wreszcie, kiedy w Altdorfie Cesarz czekał na wielki transport krasnoludzkiego żelaza, w Sylvanii ludzie mieli w rzyci ów cały transport, bardziej przejmując się upałem, nietypowym dla tego regionu.

Zdecydowanie Sylvania różniła się od Reiklandu czy Middenlandu. Drogi były fatalne, a ich siecią pokryto zaledwie niewielką część prowincji. Wiele osad nie było oznaczonych i w zasadzie rządziło się swoimi prawami sprzed setek a może i tysięcy lat. W zaroślach porastających trakty nie raz i nie dwa można było dostrzec omszały, nieporadnie ukształtowany posąg jednego z zapomnianych bóstw. Pośród łagodnych wzgórz roiło się od ruin, a w tychże roiło się od mniej łagodnych potworów. Tutaj bajki o olbrzymach mogły stać się rzeczywistością, o smokach też… Chociaż miejmy nadzieję, że nie. […]

Takoż i początek naszej opowieści bierze się w czasach, kiedy do Sylvanii wjechała grupa awanturników. Mieli swoje cele, a jakże, zresztą kto ich nie ma. Pojawili się niemal znikąd, zstępując na nabrzeże w Siegfriedhof z pokładu niepozornej łodzi, by wkrótce ruszyć na wschód. Dziś niewiele wiemy o tej wyprawie, lecz pewne podania i legendy mogą wskazywać na związek z naszymi bohaterami. Bo czy opowieści o Sylvańskim Rycerzu zrosłym ze swoim koniem nie są trawestacją przygód Alfreda von Hamana? A baśń o królewnie przemienionej w smoczycę, reminiscencją „Sagi o Bractwie Smoka i Mai Przeklętej”? Zaiste wiele tu niewiadomych, miraży, błędnych założeń czy ryzykownych hipotez. Opowieść o Synu, który uśmiercił swego Ojca, wcale nie musi dotyczyć von Usingena, a historia Zmutowanego Elfa mówić o Kyllanie Szlachetnym. Takoż i podanie o Chłopie, Który Bardziej Kochał Konie Niźli Ludzi tylko pozornie może wiązać się z epopeją Jorgula Norsa z Tileańczyków. Natomiast niemal pewny jest związek faktu spalenia  w 2518 roku na stosie w Waldenhof nieznanego nekromanty z zaginięciem Konrada von Teuba, o którym już później nie wspominają kroniki.  Ale przecież historia jest nauką wstydliwą i delikatną, nieśmiało niczym dziewica przed pokładzinami odsłania przed nami swoje tajemnice. Tak i do dziś nie wiemy kim byli Driada i Goblin, którzy jakiś czas potem przybyli zmierzyć się z bohaterami.

[…] Poniższe rozważania to nic więcej, jak próba odtworzenia tamtych wydarzeń, powrotu do czasu przygód i bohaterów, kiedy ciało było silniejsze od stali.

G.D.A. Vies, Wojaże po krainie bogów, nekromantów i demonów, Nuova Imperia,Talabheim 3217, s. 4-5.
Reklamy

komentarzy 9

  1. Fajne, podoba mi się. Więcej proszę.

  2. Spoko, będzie. Zmieniła się formuła preludiów póki w Sylvanii siedzicie. Poprzednie za bardzo by kierowały Was w określoną stronę. Tutaj jest szereg niedomówień.

  3. Kyllanie jakim?? ;D Preludium brzmi zachęcająco. ;D

  4. Ma nadzieje że będzie tego więcej

  5. „Kyllanie Szlachetnym” i „Mai Przeklętej” mnie się tam podoba ;p
    Szkoda że to bajki ;]

  6. Dobra jest nowa koncepcja.Omijam Waldhoff.Druga sprawa ,zmieniam specjalizacje i inwestuje w branże tanich ,grających artefaktów muzycznych (TGAM Teub).Za to go nie spalą chyba??? .Tutaj jest krótki Ad,atakujemy segment gosp.wiejskich ,klient masowy .

  7. A liczylem ze sie rozwinie mniej wiecej do takiego poziomu…
    http://buka69.deviantart.com/art/pustota-33035465

    wlana wieża … spokój i dużo czasu na badania…

  8. Maja się nie cieli, maja co najwyżej się koci! 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s