Sylvania – preludium przed sesją odc. 8

dąb

W Imperium stoją setki pomników czy wręcz mauzoleów. Historia naszego państwa, co wie nawet niedouczony uczniak ze szkoły elementarnej w Nulnstadt, obfitowała we wszelkiego rodzaju dramatyczne wydarzenia. Liczne wojny, w tym jedna, która podpaliła cały świat. Trzy przewroty, dwie rewolucje, w tym jedna udana, która na stałe zaprowadziła ustrój republikański nad Reikiem. Toteż bohaterów mamy co niemiara i to głównie tych, którzy pośmiertnie zasłużyli na ten tytuł.

W Thyrnau, ubogiej, zamieszkałej przez repatriantów z Kislevu dzielnicy Waldenhof, znajduje się niezwykle urokliwe miejsce – Zaułek Gierojów. Ot zwykła, ślepa uliczka z zabudową sprzed dwustu bądź trzystu lat i stary dąb, na wpół uschły, wiekowy, szeroki, że i kilku rosłych mężów by go nie objęło. Wedle lokalnej baśni, kilkaset lat temu, kiedy tutaj nie stały domy z klinkierówki, nie rosły drzewa, Thyrnau było małą, biedną osadą. Wszędzie jeno pola i ugory, wioska leżała kilkaset kroków dalej. Był to okrutny czas, kiedy ludzie nocą kryli się po domach, licząc, iż czarne upiory przemierzające Sylvanię wzdłuż i wszerz oszczędzą ich raz jeszcze. Pewnego dnia do Thyrnau zawitało dwu bohaterów, którzy miast kryć się po chatach stanęli do obrony wieśniaków, tocząc skazaną na klęskę walkę. Od ich i upiorów razów trzęsła się ziemia, kołysały pobliskie drzewa, a biedni wieśniacy zaciskali w przerażeniu oczy, zatykali uszy.

Rankiem, kiedy już odgłosy walki umilkły, wyszli z chat i znaleźli tuzin ścierw mrocznych widm leżących wokół ciał dwu bohaterów – elfa i człowieka. Łucznika i rycerza. Ponoć to wtedy z pobliskiego dębu upadł żołądź i potoczył się prosto pod nogi wieśniaków, by chwilę później wypuścić zielone listki oraz wbić korzenie w nasiąkłą od krwi ziemię. Ów widoczny cud, znak przychylności Taala, wskazał wieśniakom z Thyrnau ich własną ścieżkę. To właśnie wtedy powstała kapliczka, a z czasem jeden z ważniejszych ośrodków wiary w Pana Natury w tym regionie. Dziś po Wielkim Sanktuarium Taala i Rhyi  nie pozostał nawet ślad. Sigmariańska schizma z 2923 roku i przekształcenie Imperium w państwo monoteistyczne nie pozostawiły zbyt wielu zabytków religijnych na tych terenach. Mimo to Dąb Bohaterów ocalał, a gdy rozrastające się Waldenhof wchłonęło Thyrnau i inne osady, nie został ścięty, wznosząc się dumnie pośrodku Zaułku Gierojów.

G.D.A. Vies, Wojaże po krainie bogów, nekromantów i demonów, Nuova Imperia,Talabheim 3217, s. 105.

komentarzy 66

  1. eee taka mala zmiana w zapiskach! Kurna jak ja tu pomnika zapodam to „Sigmariańska schizma” moze ssac pisiora! Mam troche zlociszy, kazdu cus da, tak Konrad TY tez! I zrobimy pomnika! ZAJEBIASZCZEGO!!! A co! Dla Kyllana i Jorgula bo GIT kolesie byli! W biedzie, i jak kasa byla tez, zawsze kopsneli kielona, tak!!!? Bo za NASZYCH trzeba cos dac nie? A te upiory to… CZAPA!!!

    *(przepowiastki bulga tom 3. cela nr 12)

  2. A na drugim planie wyścig w biegu na 100m… rycerz vs kotołak…

    A jak z tworzeniem nowych postaci? Macie już coś?

  3. Niestety – w związku z moim wyjazdem do Katowic najprawdopodobniej nie będę w stanie partycypować w grach,możliwe że uda wpaść mi się choć na chwilę wieczorem ale pewności niestety nie mam ….

  4. Postacie macie ale jakie to już się dowiecie na sesji ;]. A drzewko wystarczy bo pomniki obalają 🙂

  5. już wiem – zrobmy kurchan , wsadźmy do środka miecz a na straży postawię nieumarłych (jak w końcu się nauczę) – to napewno zadziała!

  6. Akurat zadziała… Nigdy wcześniej nie działało ;p

  7. No a później przyjdzie jakaś menda, rozkopie, zrabuje i nawet nie podziękuje…
    😀 oooooo…… rymło mi się 😛

  8. „Akurat zadziała… Nigdy wcześniej nie działało”

    Umarłem Jaro :D. Faktycznie, wszelki kanon fantasy zawsze negował taki sposób zabezpieczania 🙂

    @ Usingen
    A potem inna menda zabierze miecz po zmarłej mendzie, choć wcześniej się inna menda oburzała, że grobów nie wolno rozkopywać 😀

  9. Aha co do postaci, nie dostałem wciąż postaci Damiana. Kurde, sam się będziesz wprowadzał Damian, jak Cię oleją, nie miej pretensji.

    Pozdr

  10. A potem inna menda zabierze miecz po zmarłej mendzie, choć wcześniej się inna menda oburzała, że grobów nie wolno rozkopywać.
    Czuje pomurowany.

  11. No przecież to nie z grobu…

  12. tak czy tak
    wiec ze lubię się bać i biegać 😛

  13. Demagogia Grzesiu, demagogia. Miecz jest z grobu, hehe :), ale zawsze możesz go odnieść Drannusowi :).

  14. No to by było coś… poczekać przed kurhanem, czarni przyjadą i wpuścić ich na golema… nieźle kombinujesz 😀

  15. Tak i do nich dołączyć

  16. Taaaa wg USINGENA o „fajnosci” tego miecza decyduje tylko fakt kto akurat go trzyma, u Kyllana byl beeee, przeklety, kradziony i fuj fuj fuj ale teraz.. ale zajeeeboza kosa! Moj ci ON!! 😀 oczywiscie zostanie do tego dolaczony odpowiedni wywod na poparcie przydatnosci owego miecza ktory juz nie jest tak bee… 😀

  17. no tak nie się na go w ręce to nie jest już taki zły wrącz dobyry
    😀

  18. Wiesz Maro, konformizm jest w modzie. Dowiesz się np. że miecza trzeba chronić, bo Upiory go chcą i jest świetną bronią na wspomniane wyżej, dlatego nie wolno go póki co oddawać, później się to uczyni 😀

  19. zdrada zależy od punktu widzenia

  20. a GADAJCIE SOBIE…a miecz mam JA :P:P a co z nim zrobię??? BUCHCHhahahahaahahahahaaa…

    My treasure…….

    A wam co? Zazdrość? Miałeś Chaman złoty miecz…

  21. mieał wiec teraz noś piętno

  22. Hmmm no mam nadzieje ze „łowca czarownic kultu Sigmara” bedzie mial podobne zdanie jak Ty o tym mieczu 😀 :D, a co do gadania… to chyba Ty tak strasznie zly byles o profanacje grobowca a nagle miecz jest „Twoim skarbem”? A takieeego! Bylem tam i czesc jego nalezy tez do mnie! O ile wiem to Ciebie tam nie bylo tylko trzaslec gaciami przed wejsciem Buuuhahahahaha!!

  23. No to go weź… :/

  24. nie będzie konizmu i nie będzie męskości Usingeni prężenia mięśni. spaniałych postaw z mieczem 🙂

  25. Słynny szlachecki foch:). Rozkręćcie go na części. Usingen weźmie głownię, Bulgo magiczny jelec, a Haman rękojeść, by miał co sobie potrzymać, po tym jak mu Upiory zarypały Grazzakaha:D

  26. nie biorę miecza

  27. ojjj nie, jak Usingen ma uprawiac „konizm” to ja jestem na nie!! blech

  28. a moze Haman niech potrzyma „meskosc” Usingena bo najwidoczniej ma ona wielkie powiazanie z mieczem 😀 😀 😀

  29. Konizm – pociąg do koni? Niemoralne czyny na koniach? Ja protestuję, to zwykły, poprawny politycznie Warhammer. 😀

  30. Haman ma konizm na +10 bo ma wielkie dlonie 😀 😀

  31. tak politycznie poprawny

  32. Jak chcecie ten miecz to bierzcie 😛 Haman nie… dla Mai za ciężki, spowalnia w ucieczce a dla Bulga… Teub jest jeszcze…

    A skąd wam się uroiło, że chcę nim władać? Dorwałem się do niego to prawda, ale czy był w pobliżu ktoś inny chętny oprócz czarnych?

    Mogłem im oddać i po sprawie? ………

  33. A skąd wam się uroiło, że chcę nim władać? mi np. z komenta nr 20 😀

  34. a skonczy sie tak 😀

  35. jak wziął go to Usingen miecz w dłonie to poczuł się panem świata:D

  36. Nawet jeśli będzie jak mówisz, Bulgo, to na pewno się przejmiecie 😛

  37. Haman… Świata, sratatata 😛

  38. teraz ty już jestem królem starty

  39. Paweł… ja za głupi jestem i nie nadążam za Tobą, ale proszę nie wyjaśniaj mi o co chodzi… chcę spać spokojnie…

  40. Masz miecz jesteś królem Sparty. Masz przeznaczenie w dłoniach.

  41. starta to forma początkowa (startowa) konizmu. Uważaj lepiej. 😀

  42. konizmu to jest mrok 😦

  43. A wam mości Bulgo jaj brakuje propozycja przejęcia miecza padła a nic tylko zielonym pyskie mlaskasz i się za żartami chowasz…na miejscu Usingena zrobiłabym gustowna pochwę na miecz z Ciebie ino nie wiem czy skóry starczy boś duchem miniaturka :).

  44. Ależ on chciał ten miecz przejąć, ino nie pozwoliłem. To bodaj półtorak:D

  45. ooooo i co???? Ja mlaskam?? Hmmmm moze i tak, ale mlaskam na jedna nute i nie jestem jak gacie na wietrze okraszone pokretna filozofia! 😀 Ja mialem jaja aby wejsc do kurchanu… 😀

  46. CHŁOPAKI PRZESTAŃCIE ! KŁÓCICIE SIĘ NAD JESZCZE CIEPLYMI CIALAMI NASZYCH KOLEGOW!

  47. to po ile dzielimy sie naszyjnikiem czcigodnego Kyllana ?

  48. Bulgo … słonko ty moje, zachodzące …w twoim wypadku wleźć do kurhanu to jak powrót do naturalnego środowiska..ciemno, wilgotno i capi …ciebie zapach domu ciągnął, nostalgia i brak jakichkolwiek hamulców.A Usingen nie wlazł bo nie chciał i mówił, że nie wlezie…Miecz z tego co czytam nie ma dla niego znaczenia 🙂 i słusznie tylko guuuupi* chciałby w prezencie furię??

  49. Amerilias…
    Jakie ku@*&^%(*a dzielimy???
    Sie było i sie nie uciekało to sie należy, no nie???!!!???

    To co się głupio pytasz, konie, broń, błyskotki z grobowca i cała reszta na 2, znaczy ty i ja, i sie nie dzielimy 😛

  50. „…w twoim wypadku wleźć do kurhanu to jak powrót do naturalnego środowiska..ciemno, wilgotno i capi …ciebie zapach domu ciągnął..”, ech to juz zaawansowany konizm jest!!! 😀 😀 😀

  51. No i z calym szacunkiem dla Usingena ( tfu co ja gadam ;D ) zgodze sie, ze niepotrzebna mu druga furia 😀 😀 😀

  52. no i znowu rozłam w drużynie Zajebanego Pierścienia ( z wystawy)

  53. bo byla Bronka wina!

  54. ehhh. wlasnie czytam sobie posty i zauwazylem ze ostatnia wypowiedz bulga jest o 23:20, a u mnie na zegarze 22:57. jak to jest? data sie zgadza a czas nie. moze ja juz do tylu od roboty zaczynam chodzic?

  55. Moze masz objawy konizmu? 😀 Masz juz postacia?

  56. mam postacia. pytanie czy odpowiadac bedzie Tomaszowi, a co wazniejsze czy Wam przypadnie do gustu? ha ha ha.

  57. Tyle że ta postać miała być wczoraj, a ja jej nadal nie dostałem do jasnej piczy maci.

  58. No wiesz gusta jak gusta… ale montujemy jej łańcuch zeby wykorzenić odruch szwendactwa 😀 😀 😀

  59. nie wiec wy się kłócicie to tylko miecz. aha nie co jest napisane o lektorze to przesada w wiki.
    tak samo braterstwo krwi że to się kornowcy może czego nie widziałem lub nie słyszałem

  60. Proponuję czytać uważnie, ewentualnie słuchać uważnie jeśli idzie o Ordo Sanguinis.

    A co do lektora nie wiem, co jest przesadzone.

  61. Emm Bulgo ty z tą furią to do mnie pijesz??? Jak tak to poczekaj wrócisz z wyspy gdzie populacja jest ewidentnym dowodem na negatywny wpływ chowu wsobnego …to już ja ci furię zademonstruje w pełnej krasie (jak mi znowu nawalisz do plecaka …chociaż współpraca ap ropo srania na cudze konie owocna była :):D)

  62. Ordo Sanguinis
    Z Sylvania Wiki

    Sekta wyznawców Khorne’a, do których prawdopodobnie przynależą Czarne Upiory. Nic więcej nie jest wiadome.

    nie kto powiedział ze to są khornocy . duchowny morra nic nie mówił ze to są khornocy jedynie kamil się pytał czy od krwi sa khornici. Wiec czegoś wiem.

  63. W wiosce proponuję przypomnieć sobie rozmowę. Poza tym to były Wasze wnioski, ja je zapisałem.

  64. @ Driada
    A czemu furia Usingena ma miec cos wspolnego z Tobą??? A to Bulgo jest na jakiejs wyspie, hmmm nie wiedziałem…

  65. Bo toż to w przenośni było 😀

  66. A ja to niby w czym he?? 😀 😀 😀

Skomentuj

