BRP Conan – profesje cz. II

Dodaję drugi pakiet profesji (14).

Pirat – to dzięki nim morza i oceany Hyborii nie należą do najbezpieczniejszych. Piraci z Vilayet, zingarańscy bukanierzy, królewscy korsarze z Argos czy morscy rabusie z Wysp Barachańskich na równi szerzą strach i pożogę wzdłuż wybrzeży państw Ery Hyborejskiej.

Status: -10 %

Majątek: 15 zl

Umiejętności: Jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Melee Weapon, jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Missile Weapon, Parry, jeden wybrany język (Language (Other)), Navigate, Climb, Dodge, Pilot (Ships), dwie z poniższych umiejętności: Swim, Command, Craft (Carpentry), Spot, Listen, First Aid, Brawl

Pogranicznik – zwiadowca z pogranicza, wart dziesięciu zwykłych wojowników drapieżnik, który odkrył w sobie zmysły przytępione przez cywilizację. Uważny obserwator, cierpliwy myśliwy, być może zwiadowca w którymś z westermarckijskich fortów, ranger z Thandary lub łucznik z turańskiego posterunku granicznego.

Status: 0 %

Majątek: 10 zl

Umiejętności: Jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Melee Weapon, jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Missile Weapon, jedna wybrana umiejętność z domeny Combat, język kraju graniczącego z nacją postaci (Language (Other)), First Aid, Listen, Spot, Track, dwie wybrane umiejętności z domeny Physical.

Posłaniec – doskonały jeździec, kurier przenoszący meldunki, listy i informacje w imieniu władcy, urzędników lub dowódców.

Status: 0 %

Majątek: 15 zl

Umiejętności: Jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Melee Weapon, Etiquette (specjalizacja adekwatna do środowiska, w którym działa posłaniec), Persuade, jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Knowledge, Listen, Spot, Navigate, Ride (Horse), jedna wybrana umiejętność z domeny Physical.

Prostytutka – zwyczajna dziewka karczemna sprzedająca swe ciało, droga kurtyzana czy nawet egzotyczna kusicielka, kapłanka ze świątyń Wschodu znanych z prostytucji sakralnej.

Status: -10 %

Majątek: 10 zl

Umiejętności: Bargain, Perform, Fast Talk, dwie wybrane umiejętności z domeny Communication, Art (Dance), jedna wybrana umiejętność z domeny Manipulation, Insight, Spot, Hide,

Rycerz – elitarny wojownik w państwach Hyborii, gdzie wykształcił się feudalizm. Kopijnik aquiloński lub poitański, ciężki kawalerzysta z Nemedii, turański katafrakt czy hyrkański ghulam.

Status: +30 %

Majątek: 220 zl

Umiejętności: Melee Weapon (Sword), Spot, Dodge, Ride (Horse), Parry, Shield, Command, Etiquette (West Noble lub East Noble),  jedna do wyboru z trzech poniższych: Melee Weapon (Spear), Melee Weapon (Axe) lub Melee Weapon (Hammer), jedna do wyboru z trzech poniższych: Literacy, Strategy, lub Technical Skill (Siege Engines),

Szaman – zarazem kapłan jak i czarownik w barbarzyńskich społecznościach plemiennych. Posługuje się magią duchową, zrytualizowaną, często odwołującą się do przodków i związków z naturą.

Status: -10 %

Majątek: 15 zl

Umiejętności: Jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Art, Insight, Knowledge (History), Knowledge (Occult), Knowledge (Blasphemous Lore), Language (Own), Listen, Perform, Persuade, dwie umiejętności wybrane z poniższych: Craft (specjalizacja do wyboru), Fast Talk, First Aid, Medicine, Language (Other), Science (Pharmacy).

Specjalne: Potrafisz posługiwać się magią duchową (Spirit Magic).

Szef faktorii – w miejscach, gdzie cywilizacja dopiero krzepnie szefowie faktorii stanowią forpocztę tejże: dostarczają najpotrzebniejsze towary osadnikom, handlują z barbarzyńcami z miejscowych plemion, czasem padają ofiarą ataków dzikusów jak Tiberias, kupiec z Fortu Tuscelan w opowiadaniu „Za Czarną Rzeką”.

Status: +5 %

Majątek: 100 zl

Umiejętności: Bargain, Command, Fast Talk, jeden wybrany język (Language (Other)), Persuade, Appraise, Knowledge (Region), Literacy, Insight, Spot.

Szpieg – kiedy politykę prowadzą łajdacy, posługują się łajdackimi metodami. Zdobywanie informacji, ale także porwania, wzniecanie rebelii, a bywa że i przygotowanie zamachów są domeną szpiegów. Wspomnieć tutaj można Kerim Szacha, agenta Yezdigerda – władcy Turanu, opisanego w opowiadaniu „Ludzie Czarnego Kręgu”.

Status: 0 %

Majątek: 30 zl

Umiejętności: Melee Weapon (Dagger) lub Melee Weapon (Improvised), Disguise, jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Etiquette, jeden wybrany język (Language (Other)), Persuade, jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Knowledge, Spot, Listen, Stealth, jedna wybrana umiejętność z poniższych: Fine Manipulation, Sleight of Hand, Gaming, Literacy.

Traper/Myśliwy – dobry strzelec lub ekspert od zastawiania wnyków, zżyty z naturą, nierzadko spędzający całe miesiące w lesie. Posiadane umiejętności sprawiają, że myśliwy może być niezłym zwiadowcą.

Status: 0 %

Majątek: 10 zl

Umiejętności: Jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Missile Weapon, Melee Weapon (Spear) lub Melee Weapon (Dagger), Craft (Leatherworking), Knowledge (Folklore), Technical Skill (Traps), Spot, Listen, Navigate, Stealth, Track.

Uczony – od lat studiujesz pergaminy sprzed setek, a bywa, że tysięcy lat. Znasz kulturę Acheronu, poznałeś bluźniercze tajemnice zapisane w Zwojach ze Skelos, wędrowałeś po Vendhyi i Khitaiu, znasz główne języki Hyborii, kilka narzeczy piktyjskich i język Czarnych Królestw. Jestem mędrcem swej epoki.

Status: +10 %

Majątek: 30 zl

Umiejętności: dwa wybrane języki (Language (Other)), Language (Own), Persuade, Teach, pięć wybranych specjalizacji w umiejętnościach Knowledge lub Science.

Zabójca – w świecie, gdzie bieg polityki wyznaczają w równej mierze przemarsze armii co sztylet i trucizna, prawdziwy fachowiec jest w cenie. Z usług asasynów korzystają zarówno arystokraci, władcy jak i mroczni magowie Czarnego Kręgu.

Status: -10 %

Majątek: 20 zl

Umiejętności: Melee Weapon (Dagger), jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Melee Weapon,  jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Missile Weapon, Dodge, Hide, Listen Spot, Stealth, trzy umiejętności do wyboru z poniższych: Brawl, Ride, Throw, Track, Fine Manipulation, Knowledge (Poison), Grapple.

Złodziej – w Hyborii złodziej, zwinny i cichy jak cień włamywacz, może stać się większym herosem od wojownika. To lojalni zamorańscy złodzieje wykradli dla Orastesa Serce Arymana w „Godzinie Smoka”, a w „Wieży Słonia” Conanowi towarzyszy w wyprawie do siedliska Yary nie kto inny, lecz Taurus z Nemedii zwany księciem złodziei.

Status: -10 %

Majątek: 15 zl

Umiejętności: Melee Weapon (Dagger, Sword lub Axe), Fine Manipulation, Sleight of Hand, Spot, Listen, Climb, Dodge, Jump, Stealth, jedna z poniższych umiejętności: Hide, Technical Skill (Traps) lub Disguise.

Żeglarz – kołyszący się pokład, wrzeszczący bosman i sztorm miotający niewielkim okrętem po wzburzonym oceanie. To twój świat, egzotyczny, barwny, posiadający własny kodeks postępowania, tradycje i obyczaje. Wara szczurom lądowym od morza!

Status: -5 %

Majątek: 10 zl

Umiejętności: Climb, jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Craft, Dodge, Grapple, Navigate, Pilot (Ships), Swim, trzy umiejętności do wyboru z poniższych: Command, jeden wybrany język (Language (Other)), Listen, Spot, Craft (Carpentry).

Żołnierz – jesteś trybikiem maszyny wojennej jednego z królestw Ery Hyborejskiej. Jesteś doświadczonym łucznikiem bossońskim, turańskim kawalerzystą, gwardzistą królowej Khauranu lub stygijskim woźnicą rydwanu. Od parszywego najemnika różni cię twoja lojalność i wierność.

Status: 0 %

Majątek: 10 zl

Umiejętności: Brawl, Climb, Dodge, Parry, First Aid i pięć umiejętności do wyboru z poniższych: Artillery (Siege Engines), Command, Drive, Grapple, Hide, Listen, Jump, Melee Weapon (Any), Missile Weapon (Any), Navigate, Ride, Spot, Stealth, Throw.

Advertisements

komentarze 4

  1. a ja juz wiem. ha ha ha.

  2. Hm, pogranicznik, by się szwendać? 🙂

  3. nie przesadzaj z tym szwendaniem.
    inni tez maja takie tendencje. ze tu wspomne ostatnie zakradanie sie w samotnosci do obozu zielonych. ha ha ha
    kazdy ma jakies wady i zalety.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s