BRP Conan – nacje cz. II

Nowy pakiet nacji do Conan BRP, tym razem sztuk 9. W najbliższym czasie (może jutro?) ostatnia część.

Hyperborejczyk – wysocy, szczupli i nienaturalnie bladzi o jasnobrązowych włosach i zielonych bądź błękitnych oczach Hyperborejczycy byli pierwszym ludem hyborejskim, który stworzył cywilizację. Stereotypowy Hyperborejczyk jest okrutnym łowcą niewolników lub podstępnym władcą zamieszkującym masywną cytadelę z granitu. Z natury małomówni i posępni mieszkańcy lodowatej i wietrznej Hyperborei nierzadko parają się złowrogą magią.  W Hyperborei niewolnictwo jest powszechne, toteż coraz częściej w mieszkańcach północy można dostrzec domieszkę obcej krwi: brythuńskiej, cymmeryjskiej czy zamorańskiej.

Cechy: SIZ +1, CON +1, POW +1, APP -1

Umiejętności: +5 % Melee Weapon (Axe lub Sword), +5 % Command, +5 % Craft (Carpentry), +5 % Craft (Stonemasonry), +5 % Knowledge (Occult), +5 % Knowledge (Blasphemous Lore), +5 % Track, +5 % Athletics.

Preferowane profesje: Czarownik, Najemnik, Niewolnik.

Religia: Bori, Louhi (dla czarowników).

Imiona męskie: Aarne, Anssi, Arvas, Eerik, Einojouhani, Emppu, Esko, Esa, Hanno, Hannes, Ilmari, Jouko, Jorma, Kyosti, Miika, Oskari, Pekka, Pertti, Raino, Rasmus, Teppo,  Tuukka, Veli-Pekka, Ville-Veikko.

Imiona żeńskie: Aamu, Aili, Eliisa, Essi, Helja, Impi, Reija, Paivi, Ronja, Roosa, Vappu, Veera.

Hyperborejscy wojownicy

Hyrkańczyk – niscy koczownicy o czarnych włosach, ciemnych, lekko skośnych oczach i haczykowatym nosie. Hyrkańczycy są doskonałymi jeźdźcami, synami stepu, dla których miarą potęgi i bogactwa są posiadane stada. Typowy wojownik hyrkański jest nie tylko świetnym kawalerzystą, ale także cenionym łucznikiem i mistrzem szabli.

Cechy: DEX +2, SIZ -1, CON +2

Umiejętności: +10 % Missile Weapon (Bow), +5 % Spot, +5 % Track, +5 % Dodge,  15 % Ride (Horse).

Preferowane profesje: Nomad, Najemnik, Żołnierz.

Religia: Rozbudowany animizm wraz z panteonem bogów, wśród których poczesne miejsce zajmuje Erlik Chan, ważną rolę odgrywa także manizm (kult przodków).

Imiona męskie: Alfhdhal, Farit, Gadel, Bataar, Batukhan, Chuluun, Sukhbataar, Sukh, Altan, Arslan.

Imiona żeńskie: Bolorma, Mandyghai, Orqina, Khultulun, Bayarmaa, Odvun, Oyunbileeg, Alagh, Ariunbold.

Hyrkański tropiciel

Iranistańczyk – niscy, krępi, mocno zbudowani Iranistańczycy mają jasnobrązową (czasem oliwkową)cerę, brązowe oczy oraz ciemnobrązowe bądź czarne włosy, wielu mężczyzn nosi brody. Znani z zamiłowania do sztuki oraz swego fatalizmu. Dla Irastańczyków ród i honor są wszystkim, większość osad zamieszkiwana jest przez jedną rodzinę, wokół której organizuje się całe życie. Wojownicy irastańscy posługują się w walce szablami, są także dobrymi procarzami.

Cechy: DEX +1, STR +1, APP +1

Umiejętności: +10 % Missile Weapon (missile), +5 % Etiquette (East Noble), +5 % Art (wybrana), +5 % Craft (wybrana), +5 % Literacy, +5 % Insight, Ride (Horse) +5 %.

Preferowane profesje: Artysta, Rzemieślnik, Żołnierz.

Religia: Asura (oraz panteon pomniejszych bóstw).

Imiona męskie: Adel, Afshar, Amin, Arash, Behrouz, Dariush, Davoud, EsmaelFarid, Fardin, Habib, Hadi, Hassan, Hormoz, Kambiz, Kamal, Karim, Mahmoud, Rahim, Yousef, Zand.

Imiona żeńskie: Akhtar, Arezou, Amina, Bahar, Baharak, Behnaz, Ehteram, Farangis, Fatemeh, Forouzan, Ghazal, Ghodsi, Habibeh, Hediyeh, Kimiya, Mahasti, Marmar, Mozhdeh, Negeen, Pareevash, Samireh, Setareh, Tannaz, Tarah.

Hyperborejska forteca

Kezankijczyk – ogorzali od słońca, wysocy i mocno zbudowani górale z Gór Kezankijskich o ciemnobrązowych bądź płomiennorudych włosach znani są z wrogiego nastawienia do wszystkich obcych. Są niezłymi jeźdźcami i nienajgorszymi łucznikami, co być może zawdzięczają domieszce hyrkańskiej krwi. Tradycyjnie wrodzy Zamoranom.

Cechy: SIZ +1, DEX +1, CON +1

Umiejętności: +5 % Brawl, +5 % Melee Weapon (Dagger), +5 % Missile Weapon (Bow), +5 % Knowledge (Folklore), +5 % Listen, +5 % Climb, +5 % Ride (Horse), +5 % Stealth.

Preferowane profesje: Barbarzyńca.

Religia: Animizm.

Imiona: skorzystaj z hyrkańskich.

Port w Khitaju.

Khitajczyk – niscy, drobni, żółtoskórzy Khitajczycy mają skośne oczy i czarne włosy. Z natury są zręczni Khitai słynie ze swoich mędrców i czarowników znających tajemnice sprzed eonów. Ich ojczyzna niemal w całości pokryta jest gorącą, parną dżunglą.

Cechy: SIZ -1, SIZ -1, DEX +1, INT +2, POW +2

Umiejętności: +10 % Etiquette (East Noble), +5 % Fast Talk, +10 % Persuade, +5 % Art (Calligraphy, Music lub Painting), +10 % Knowledge (wybrana), +5 % Knowledge (wybrana, lecz inna niż wcześniej), +5 % Literacy, +5 % Science (wybrana), +10 % Insight.

Preferowane profesje: Arystokrata, Czarownik, Medyk, Uczony.

Religia: Manizm (kult przodków), ponadto niezwykle rozbudowany panteon bóstw (9000 bytów!) m.in. Yogah z Yag, Cheng-Ho, Yun.

Imiona męskie: Ai, Bingwen, Bohai, Bojing, Bolin, Chang, Chao, Cheng, Delun, Deming, Enlai, Fang, Geming, Guang, Guangli, Guowei, Hai, Han, Honhui, Huang, Huizhong, Jiang, Li, Liang, Liu, Liwei, Mengyao, Peng.

Imiona żeńskie: Baozhai, Biyu, Changchang, Chen, Chuntao, Daiyu, Huiling, Jiao, Jingfei, Jinghua, Lan, Lanying, Lifen, Lijuan, Meili.

Khitajski czarnoksiężnik

Kothańczyk – lud hyborejski łączący w sobie cechy Hyborejczyków, Shemitów, Stygijczyków i mieszkańców nieistniejącego, starożytnego Acheronu. Kothańczycy są średniego wzrostu, mają ciemne włosy, takież oczy i oliwkową skórę. Arystokraci noszą niewielkie wąsiki oraz trefią włosy. Koth słynie ze swoich zbrojmistrzów i płatnerzy.

Cechy: DEX +1, POW +1, INT +1

Umiejętności: +5 % Etiquette (West Noble), +5 % Fast Talk, +5 % Craft (Blacksmithing lub Metallurgy), +5 % Knowledge (History, Relligion lub Occult), +5 % Literacy, +5 % Insight.

Preferowane profesje: brak.

Religia: Isztar, w mniejszym stopniu innni bogowie Shemu (w tym Bel), stygijski Set oraz hyborejski Mitra.

Imiona męskie: Akkutho, Almuric, Altaro, Arbanus, Constantius, Galacus, Khossus, Pelias, Sergius, Strabonus, Zorathus.

Imiona żeńskie: Lissa, Alfia, Arathia, Atri, Cafatia, Larcia, Lartha, Pevtha, Pinaria, Semni, Thanusa, Velia, Vesia, Vitelia.

Armia Koth

Kushyta (a także mieszkańcy Keshanu, Puntu oraz Zembabwei) – Kushyci są stosunkowo wysocy, nieźle zbudowani i mają ciemnobrązową (Gallahowie – kasta służebna w Kush) lub jasnobrązową (Chaga – kasta rządząca) skórę. Keshanie i Puntowie mają ciemniejszą skórę niż Gallahowie, natomiast mieszkańcy Zembabwei są czarni. Mieszkańcy tzw. Czarnych Królestw słyną ze swej odporności oraz siły, w walce najczęściej posługują się oszczepami o szerokich, mieczowatych grotach.

Cechy: SIZ +1, STR +1, CON +2, POW -1

Umiejętności: +5 % Melee Weapon (Spear), +5 % Knowledge, +10 % Listen, +5 % Sense, +10 % Spot, +5 % Track, +10 % Athletics.

Preferowane profesje: Barbarzyńca.

Religia: Chaga wyznają Seta, Gallahowie Jullah, mieszkańcy Puntu czczą Boginię z Kości Słoniowej – Nebethet. W Keshan dominuje szamanizm i manizm (kult przodków), a w Zembabwei shemicką Derketo oraz rodzimego Dagona.

Imiona męskie: Abebe, Asnake, Mihret, Meseret, Nigus, Melku, Zema, Wendimu, Mesfaye, Mebrete, Anesu, Bombaata, Chamakomo, Duniisai, Kaseko, Mthakathi, Ngone, Tuli, Zenzo.

Imiona żeńskie: Abebech, Asnakech, Alem, Meseret, Nigist, Lielit, Lakech, Brehane, Kibibi, Amadika, Nyasha, Sekai.

Kushycki wojownik

Liguryjczyk – jasnoskóry lud zamieszkujący Piktyjską Puszczę, głównie jej północne rejony. Z wyglądu przypominają Cymmeryjczyków (podobne włosy i oczy, lecz zdecydowanie lżejsza budowa ciała), jednakże żyją jak Piktowie – w niewielkich, rozsianych po pustkowiu wioskach. Prawdopodobnie potomkowie Atlantów lub Acherończyków. Często toczą walki z Piktami, sporadycznie tylko wchodząc z nimi w doraźne sojusze. Rządzeni przez druidów posługujących się magią szamańską. Świetni myśliwi i nieźli rzemieślnicy (nieposługujący się metalem).

Cechy: CON +1, DEX +1, POW +1, INT -1

Umiejętności: +5 % Missile Weapon (Bow lub Missile), +5 % Craft (Carpentry), +5 % Craft (Leatherworking lub Woodcarving), +5 % First Aid, +10 % Knowledge (Folklore), +5 % Science (Pharmacy), +5 % Listen, +5 % Spot, +5 % Track.

Preferowane profesje: Barbarzyńca, Szaman.

Religia: Szamanizm, ponadto istnieje dość bogaty panteon bogów, spośród których szczególną rolę odgrywa bezimienny Pan Stworzenia oraz w dalszej kolejności Nuadens.

Imiona męskie: Bran, Cadmon, Caedfallach, Devin, Ennis, Kearney, Lann, Newlyn, Tadc.

Imiona żeńskie: Aithne, Birkita, Brina, Bryher, Caoimhe, Enid, Keelin, Saraid.

Khorshemish - stolica Koth

Nemedyjczyk – typowi Hyborejczycy o jasnych włosach i niebieskich lub szarych oczach. Nemedia to stare królestwo, niewiele słabsze od Aquilonii, z którą wiecznie rywalizuje. Silna jest tu arystokracja (rycerstwo), a władza króla wspierana jest przez mędrców (głównie historyków, filozofów i mówców, z których słyną Nemedyjczycy).

Cechy: INT +1, APP +1, POW +1

Umiejętności: Ze względu na wrodzone umiejętności przystosowawcze Nemedyjczycy mogą wybrać 2 umiejętności, w których mają +5 %. Ponadto: +5 % Literacy, +5 % Etiquette (West Noble), +10 % Language (Own), +5 % Craft (wybrana), +10 % Knowledge (History)

Preferowane profesje: brak.

Religia: Mitra, w mniejszym stopniu Ibis.

Imiona męskie: Alkemides, Altaro, Amalric, Arideus, Arus, Astreas, Aztias, Bragoras, Brocas, Demetrio, Dionus, Enaro, Kallian, Nimed, Numa, Orastes, Petanius, Posthumo, Publico, Tarascus, Taurus, Adrianus, Aloysius, Cuthbartus, Ranulfus.

Imiona żeńskie: Diana, Octavia, Zenobia, Amia, Adria, Catalina, Egidia, Fedilia, Gratia, Honoria, Lucia, Patentia, Filippa.

Nemedyjskie rycerstwo

Advertisements

komentarzy 6

  1. > W najbliższym czasie (może jutro?) ostatnia część.
    Eeee… Tak szybko to nie dasz rady… (i podpuszczona słowiańska natura Tomka powoduje, że stara się udowodnić sobie i czytelnikom, że da radę. I daje wpis najpóźniej we wtorek).

    Bardzo dobry wpis a dobrego nigdy za dużo, czekam na trzecią część.

  2. Czytam twoje wpisy o Conan (BRP) i coraz bardziej nakręcają mnie one do poprowadzenia kilku przygód w Hyborii.
    Czekam więc na kolejne wpisy i życzę wytrwałości.

    P.S. Co masz jeszcze w planach do zamieszczenia odnośnie tego settingu?

  3. Myślę że ostatecznie opublikuje pełny, soczysty i gotowy do rozgrywania Conan Sandbox. Tak jak zrobił z Sylvanią. W każdym razie liczę na to…

    Musi tylko dokończyć go pisać i rozegrać przynajmniej 40 sesji. Czyli pełna wersja będzie do wglądu już niedługo – za rok, dwa. 🙂

  4. Hehehe 😉
    Dobre i to, w każdym razie ja już się zabieram za lekturę BRP i czekam na kolejne wpisy.

    Pozdrawiam i powodzenia

  5. Potwierdzam to, co Mash rzekł ino to nie będzie globalny sandbox a jedno kraina. Wybór padł na Puszczę Piktów i okoliczne tereny. To i tak w cholerę obszaru, nawet przy heksie 10-kilometrowym.

    Natomiast co do wglądu, pewnie wrzucę jak skończę, czyli nim zaczniemy grać.

    Ponadto do samego settingu muszę jeszcze opracować kilka rzeczy. Na pewno system magii (choć tu skorzystam ze świetnej magii w BRP, dopuszczę do użytku Sorcery i Spirit Magic z suplementu Basic Magic).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s