BRP Conan – Tworzenie postaci

Mechanika dotycząca tworzenia postaci do settingu conanowskiego została ukończona, poniżej wrzucam linki do poszczególnych części. Za jakiś czas umieszczę tutaj pedeefa (znalazłyby się chętna osoba, która tekst by mi zgrabnie złożyła? oczywiście społecznie, z myślą o przyszłych pokoleniach:)).

Zapewne część się zmieni (może dojdą profesje i nacje, inne się nieco zmodyfikują), ale zmiany będą raczej kosmetyczne. Jeśli ktoś skorzysta w grze z zasad, które tu umieszczam, proszę o feedback. Wszelkie uwagi jak zwykle mile widziane.

Zasady tworzenia postaci

Umiejętności

Profesje cz. I

Profesje cz. II

Nacje cz. I

Nacje cz. II

Nacje cz. III

Co do dalszych planów. Co jakiś czas zamierzam wrzucać materiały okołohyborejskie. Prawdopodobnie dokładniejsze opisy nacji, po części krain. Jakie? To już zależy od czytelników (na pewno głos decydujący mają tutaj moi przyszli gracze). Na początek myślałem o Cymmerii, jest na to zapotrzebowanie?

W settingu pojawią się jeszcze na pewno zasady dotyczące magii, nowa tabela uzbrojenia… czy coś jeszcze, póki  co nie wiem.

Ponadto siadam solidniej nad samym modułem, czyli Puszczą Piktyjską, toteż pojawią się wpisy dotyczące Piktów i ich ziem. Oczywiście w wersji okrojonej. W końcu gracze mają poznać świat przez szwendactwo, a nie czytelnictwo:).

Jeśli ktoś ma jakieś oczekiwania, pisać.

Komentarzy 7

  1. > znalazłyby się chętna osoba, która tekst by mi zgrabnie złożyła?

    „złożyła” to za duże słowo, ale już wczoraj sobie na własny użytek skleiłem poszczególne części w jeden plik, trochę edytując literówki, niektóre fragmenty tekstu i układ obrazków. Mogę Ci puścić tego .pdf na prive, jak nikt nie zrobi prawdziwego składu, to wtedy możesz mój zamieścić.

  2. Ogromne dzięki. Na razie nie, ale jakby co podeślę Ci poprawiony tekst, bowiem muszę go jeszcze przejrzeć. Poprawić błędy, składnię. Sprawdzić pod względem zgodności z literackim pierwowzorem etc.

  3. Właśnie błędy i składnię poprawiłem. Taki mam nawyk z pracy… Część błędów wynikała np. z kopiowania opisu gotowej nacji i przerabiania na następną, etc. Nie rozstrzygnąłeś też kwestii skilli (wspomniane przez Savariana pływanie) raz jest, a raz go nie ma. W sensie: w spisie umiejętności nie ma, a w opisie profesji się pojawia jako umiejętność profesyjna.

    Więc może ja Tobie podeślę (ale w poniedziałek dopiero) to co już zrobiłem, żebyś przejrzał merytorycznie. Aha – jakby co, choć to geekowsko zabrzmi, to mam też sklejone w całość raporty z Sylvanii. Tak, duuużo stron wyszło.

  4. dżiz:D, Sylvania w PDFie. Myślałem o tym, ale poległem na pomyśle.

    Co do pływania, to jeszcze pozostaje do uzgodnienia z graczami, to z czasem.

    Opisy nacji, racja, właśnie nad tym jeszcze miałem usiąść. Poza tym mam póki co 2-3 profesje, o których wspominam przy nacjach, a w liście profesji się nie pojawiły (np. nomad).

    Podeślij mi Sylvanię pliz:)

  5. Ja też posklejałem poszczególne części w całość, nieco poprawiłem, dorzuciłem jakieś grafy itd. W grudniu będę prowadził kilka sesji więc wtedy może pojawi się jakiś feedback.
    Na tę chwilę drukuję to co jest i zabieram się za wkręcanie graczy w sword & sorcery choć niektórzy, mocno przesiąknięci „tolkienowskim stylem” fantasy, powoli przestawiają się na s&s 😉

  6. Fajnie. Ogólnie tam jeszcze będzie trochę poprawek. Zastanawiam się czy punktów na umiejętności kulturowe nie rozszerzyć na wszelkie skille. Wszak kulturowe w nacjach już i tak mają bonusy. To by na pewno uczyniło postacie bardziej uniwersalnymi, ale zabrało nacjom sporo z oryginalności. W razie czego daj znać, czy tak jak jest teraz sprawdza się w grze.

    Tolkienowski styl też mnie już niemożebnie znudził:).

  7. Puściłem Ci mailem kilka plików.
    Robiłem je dla siebie, do czytania na komputerze. Do druku zmniejszyłbym czcionkę i wyciął obrazki – lubię mieć na sesji pod ręką zwarty tekst.
    No i nie dodawałem żadnej strony tytułowej, etc.

    W raportach nie wycinałem Twoich uwag do sesji, ale już komentarzy nie ma. Przez to raport jest trochę okaleczony (bo bardzo wielu rzeczy można się dowiedzieć właśnie z komentarzy graczy) ale za to płynnie się go czyta.

Skomentuj

