BRP Conan – CV postaci do kampanii

Wpis hermetyczny, przeznaczony głównie dla moich graczy.

Tak jak zapowiadałem (heh, wielokrotnie) wrzucam sugestie, jak opisać postać do naszego conanowskiego sandboxa. Przypominam, że zaczynamy 17 maja i gramy co drugi tydzień. Nad postaciami poważnie się jeszcze zastanówcie. Proponuję, by ich króciutkie, jednozdaniowe opisy pojawiły się w komentarzach, co by potem nie było zgrzytów. Liczę, że ekipa tolerujących się herosów tu się wykreuje, by później się nie wyrzynać w ekipie, bo „on jest parszywym Piktem, a ja jako Cymmeryjczyk ich nienawidzę jako i kundli stygijskich”.

Termin wysyłki postaci na mail (schlaufox@gmail.com) – 10 V.

Ja też chcę mieć wcześniej je opisane, by wiedzieć, na czym stoję. Dobrze? Ktoś się spóźni, będzie grać niewolnicą z Brythunii spełniającą wszelkie seksualne zachcianki pozostałych postaci. Postaci nie przyjmę, dupę skopię i jak zwykle powiem kilka ciepłych słów na temat olewactwa, o!

Skąd to CV? Bo nie chcę klasycznej historii postaci, żadnych ośmiostronicowych (tak, wiem Jaro, to nie do Ciebie:)) wynurzeń na temat przeszłych czynów postaci. Nie bardzo chcę wiedzieć, jakich to cudownych czynów dokonały postaci. Heroiczne to one dopiero mają być podczas fry, a nie we wspomnieniach. Prawda? Nie przeżywać mi na papierze przygód, które dopiero mają się wydarzyć. Historia krótka, schludna, skupiająca się tylko na najważniejszych rzeczach takich jak pochodzenie, ewentualna rodzina, przebieg kariery (3 lata Uniwersytetu Barbarzyńskiego na kierunku: Pałologia Stosowana ;)). W skrócie.

Pisząc, kierować się poniższymi punktami, tak by owe opisy postaci były wystandaryzowane.

1. Podstawowe informacje.

Imię, pochodzenie, wiek, profesja (wedle propozycji w BRP Conan). Można wspomnieć o tym, na czym się zna postać, ale bez przegięć. Losowanie statystyk, określanie umiejętności nastąpi dopiero na pierwszej sesji. Jak w opisie przegniecie z ilością posiadanych talentów (prawda Damian?), to Wasz problem. Każdy będzie mieć podobną ilość punktów do rozdania na umiejki. Żadnych bonusów i prezentów od MG.

2. Wygląd postaci.

Jasne, bez znajomości podstawowych atrybutów (SIZ, STR, CON, DEX) może to nie być łatwe, ale pamiętajcie, że rzucacie na cechy, a potem wyniki dowolnie przyporządkowujecie do nich, toteż macie dość spore możliwości kreowania postaci.

3. Osadzenie postaci w świecie.

Ród, klan, rodzina czy insza struktura pochodzenia, nawet jeśliby to miał być Czarny Krąg z Yimshy. Mogą być znajomości, tylko bez przesady, by się nie okazało, że młodociany złodziej z Arenjun zna króla Nemedii, dziwki z Zingary i kozackiego wodza z Vilayet.

4. Krótka historia postaci.

Można umieszczać zahaczki fabularne, ale nie gwarantuję, że będę je wykorzystywać. Przypominam, że bawimy się sandboxowo i fabułę, przebieg zdarzeń i w dużej mierze świat sami kształtujecie. Wy decydujecie, co robić, gdzie jechać, komu wklepać (no to ostatnie, to nigdy Wam problemu nie stwarza). Ja nie narzucam opowieści, wątków czy zadań. Co najwyżej proponuję. Stąd zahaczki są tu potrzebne najczęściej, jak druga dziura w dupie.

5. Motywacja postaci, ogólny światopogląd. 

Nie oczekuję cudów, ale pewnego zarysu postaci oraz wytłumaczenia, co pognało ją w świat i dlaczego zamierza ryzykować poderżnięcie gardła na hyborejskich traktach.

I tyle. Nic więcej. Jak coś sobie przypomnę, to dopiszę. W razie czego pytać.

Jakie jeszcze mam oczekiwania, czyli, co wypadałoby zrobić, by odnaleźć się w grze.

1. Gramy w Hyborii. To nie jest klasyczne fantasy. To sword & sorcery, w dodatku w najlepszym, charakterystycznym wydaniu. Wypadałoby choć trochę wiedzieć, z czym ma się do czynienia, a nie kierować się stereotypami („mięśniaki, seks, opaski biodrowe, wielkie miecze i napierdalanka!”) Nie oczekuję, że przeczytacie całą bibliografię REHa związaną z Cymmeryjczykiem, a potem kolejne 40 tomów jego epigonów. Natomiast fajnie przynajmniej znać kilka opowiadań. Jako że grać będziemy głównie w Westermarcku i Puszczy Piktyjskiej, proponuję opowiadania:

„Za Czarną Rzeką”

„Skarb Tranicosa”

„Wilki na granicy” (to opowiadanie REHa skończone przez de Campa, ale da się czytać)

A spośród innych, wartych przeczytania, których dodatkowo akcja toczy się w okresie, kiedy Wasze postacie zaczną się tłuc po Hyborii:

„Szkarłatna Cytadela”

„Feniks na mieczu”

„Czerwone ćwieki” (dzieje się krótko przed tym nim Conan został królem)

no i mikropowieść „Conan: Godzina Smoka”

Cokolwiek przeczytacie, przyda Wam się. Jedno jest pewne, korzystać będzie z własnej wiedzy o świecie Conana. Jak ktoś się nie zapozna, to będzie mu z pewnością trudniej. Nikomu nie będę tłumaczył realiów świata. Traktujmy się poważnie. Ja piszę moduł, setting etc., Wy się przygotujcie do gry.

O module

Tak jak nieraz mówiłem. Gramy w Puszczy Piktysjkiej na zasadzie sandboxa, jednakże przygody w Hyborii zaczniemy od klasycznej przygody (chcę Was jakoś do kupy zebrać), która rozegra się w zupełnie innym regionie. Wstępnie to będzie Shadizar w Zamorze. Nie jest to jednak stuprocentowo pewne.

Czas (wedle chronologii R. Jordana): 1289 AA (Aquilonian Age, Ery Aquilonii). Conajoharę wyrżnęli Piktowie trzy lata wcześniej, wtedy też padł Fort Tuscelan. Conan objął władzę w Aquilonii w 1288, a ledwie kilka miesięcy temu (1289) miał miejsce zamach na niego, w którym brał udział m.in. szalony minstrel Rinaldo.

Sandbox – z czym to się je…

… jakby nagle kogoś nagła amnezja dopadła. Poniżej kilka linków do najlepszych (przynajmniej w naszym języku) wpisów o tym modelu gry:

O Sandboxie

… i poniekąd c.d. powyższego artykułu

FAQ Sandbox

Motywacje BG w sandboxie

Oczywiście w razie czego: pytać, pytać, pytać.

Wstępnie będzie siedmiu graczy: nasza szóstka „evernajtowa” oraz jeden dodatkowy gracz, o którym kilkukrotnie napomykałem. Czekam jeszcze na uściślenie składu.

Reklamy

komentarzy 36

  1. Ja chyba jednak odpadnę 😐 Dam jeszcze znać – dwóch sesji w tygodniu raczej nie pociągnę, a z dojazdem też trochę lipnie…

  2. Szkoda, serio :(. Daj znać jak coś.

  3. ja kontra Cymmeryjczyków z jednogo miotu .

  4. Chyba zaczne kopiować Twoje wymagania co do postaci i wysyłać graczom na początku każdej kampanii. Teraz myślą, że jestem okrutny z moimi wymaganiami, po przeczytaniu tego stane się złem w najczystszej postaci.

  5. Korgoth – Cymeryjski Biały Wilk. Czystej krwi Barbarzyńca w 69 pokoleniach. Przystojny inaczej operator dwuręcznych mieczy/toporów/itp. Miłośnik harców z piktami.


  6. Oj byyyłeś byłeś 😉 😉 😉 jak zwykle.

  7. @ Maro
    Taaa, zacyznamy kopać MG:)

    @ Pablo
    Napisz choć jedno zdanie o postaci. Rozumiem, że Khitajczyk (lub któreś z pobocznych królestw). Jaka profesja?

  8. z Khitajczyk . operator tajnych rzeczy i dziwnych l-mag .
    zhuge liang

  9. Ja i Beatka zaklepujemy bliźniaczki – złodziejsko-uwodzicielsko-morderczy – jednojajowy duecik 😀

  10. Heh, ja z moimi graczami do teraz się borykam co do kompatybilności: najpierw był pomysł: zamorańczyk, shemita i … hyperborejczyk. Odpadł shemita, hyperborejczyk siakiś taki niezbyt zgrany się wydawał i też przeszedł na wcześniejszą emeryturę(już nie wspominam o pomysłach typu khitai czy vendhya).

    Ale już jesteśmy prawie na finiszu tworzenia postaci. Został tylko jeszcze jeden gracz. Jak na razie mamy zamorańczyka (w jego stereotypowym wcieleniu), argosanina, stygijczyka (łucznik)

  11. Jak będzie miejsce to ja chętnie się piszę 🙂

    Myślę, że zagram Bossończykiem. Tegan Rudobrody me miano 🙂

  12. @ Balgator
    No właśnie dlatego dyskutujemy wcześniej. Liczę, że dzięki temu nie pozabijają się na wstępie. A Wy na SW gracie?

    @ Ata, Madzia
    Jak coś więcej ustalicie (pochodzenie etc.), dajcie znać.

    @ Toho
    Tak jak mówiłem, jak się znajdzie miejsce, zapraszam.

  13. Aquilonki – Atka – zabójczyni, ja – złodziejka 🙂
    Stosowny obrazek: http://ariaocs.deviantart.com/#/d3f6dus
    Co prawda jeszcze nie zaakceptowany przez druga połowę.. 😀

  14. Klimaciarskie dziewczynki :). Ta śniada z otwartą paszczęka to postać Twoja, a owa gothka to Aty?:)

    Podsumowując, póki co:
    Ata – nożoplecna z Aquilonii
    Madzia – zwędzikieska z Aquilonii
    Pablo – khitajski mag
    Maro – cymmyeryjski barbarzyńca

    Czekam na resztę

    • Dokładnie …na odwrót i dobrze nie wyglądam na zabójcę 😀

    • cymmyeryjski???? Faux pas!!!! Ej! Biedna barbarzyńska matka z pianą na ustach krzyczy, beee nie taaak! 🙂

    • mrrrrr dziewczynki mniam mniam 🙂

    • AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA postać Mara robi „dziewczynki mniam mniam ” ..Ja jestem transwestytą, mam ..penisa mam , nie mlaskaj już no proszę. koszmary miewam po nocach i na jawie aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa….

    • Ok, Beata. Czerwona kartka za obrzydzanie zespołu:)

  15. @ smartfox

    Nie, nie. Gramy na mechanice The riddle of steel. IMO bardzo pasującej i klimatem i rozwiązaniami (zwłaszcza walki) do świata Conana

  16. Aj, fakt, pipa z amnezją ze mnie. Przecież mówiłeś i zachwalałeś TROS. Swoją drogą trudna mecha? Skoro walka dobrze zasymulowana, to pewnie wymaga dobrej znajomości zasad?

  17. Nie uważam, żeby była trudna. Ale wiesz – dla mnie zasady z KaCeków są całkiem znośne i gram i prowadzę z ekipą ~ 30 latków, wychowanych na KaCekach. Mam w sobie jednak duszę symulacjonisty, i lubię dużą ziarnistość zasad. Mogę np. rozbijać jakość wykonania jakiegoś przedmiotu na wiele różnych modyfikatorów.

    Rzuty wykonuje się pulą kości k10. Maksymalnie może ich być kilkanaście (ale jest to bardzo rzadki wypadek). Są różne rodzaje testów: testy zwykłe: rzucasz tyloma kośćmi atrybutu (atrybutów jest 15 : 5 fizycznych, 5 mentalnych i 5 duchowych) vs. stopień trudności (skala od 3 do 21). Na każdej z kości, która uciągnie potrzebny ST odnotowujemy sukces (kości mogą „asować” używając żargonu z Savage Worlds i dzięki temu można uzyskać sukces powyżej 10); ilość sukcesów odpowiada skali sukcesu. Ponadto mamy testy sporne, gdzie obie strony rzucają i potem porównują ilości sukcesów – odejmując jeden od drugiego – końcowy wynik określa tzw. Margines Sukcesu dla którejś ze stron; testy rozszerzone są wykonywane dla działań, gdzie potrzebne jest określenie długości trwania danej czynności: jak długo wyplatasz koszyk, czy zdążysz otworzyć zamek nim do komnaty wpadnie strażnik itd.. Mamy jeszcze jeden rodzaj testów: testy umiejętności: niewyszkolona postać ma ST 13 (lub w ogóle) by przeprowadzić próbę jakiegoś działania. ST 10, 9, 8 i 7 określają mistrzostwo postaci. Im bardziej postać biegła, tym niższy ma poziom danej umiejętności. Poziom tej umiejętności określa ST rzutu dla testu. Co ciekawe umiejętności rozwija się podobnie jak w BRP. Przy udanym teście zaznaczasz haczyk przy niej i po sesji testujesz, czy się rozwiniesz…

    Oczywiście nie należy zapominać o atrybutach duchowych, które są świetnym rozwiązaniem rysu psychologicznego postaci i jego przełożeniem na mechanikę.

    Poniżej podaje link do darmowej próbki zasad, gdzie ilość atrybutów, testów i zasad walki jest uproszczona ale daje odrobinę pojęcia, czym się to je.
    https://rapidshare.com/files/460045409/The_Riddle_of_Steel_Quick_Start_Rules.pdf

  18. W kacety część z nas też grała, ale po ukazaniu się WFRP przesiedliśmy się. Od tamtego czasu może jedną lub dwie sesje zagrałem w KC. Co ciekawe raz w świecie Conana:).

    Dzięki za link, obadam.

  19. No to moja kolej. Gerardo Suarez – poitański rycerz. Któryś z kolei syn bez szans na dziedzictwo, została mu sława albo klasztor 🙂
    i fotka podrasowana przez Madzię: http://imageshack.us/photo/my-images/508/jarowy.jpg/

  20. No to w pytę:).

    Podsumowując:
    Madzia – złodziejka, Aquilonka
    Ata – zabójczyni, Aquilonka
    Maro – barbarzyńca, Cymmeryjczyk
    Pablo – mag (nie wiem wciąż czy szaman, czy czarownik), Khitajczyk
    Jaro – rycerz, Poitańczyk

    Kamil prywatnie przekazał info, że nie będzie wędrował po Hyborii.

    Prawdopodobnie wskoczy na jego miejsce TOHO, który wstępnie zadeklarował chęć gry. Jeśli tak, to do ekipy wejdzie najemnik, Bossończyk.

  21. Oto fotka mojej postaci:

  22. hyrkański pogranicznik

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s