BRP Conan – Zioła i rośliny

Dla zielarzy zestawienie wszelakich zielsk i roślinek. Trochę lekarstw, trochę trucizn przedstawionych też w poprzednim poście.

W Hyborii nigdy nie wiesz, czy ludzie zbierają zioła, czy zioła zbierają ludzi.

Zioła i rośliny

Każda z poniższych roślin zawiera opis działania (wraz z aspektami mechanicznymi), typ rośliny oraz jej dostępność wraz z jego modyfikatorem umiejętności wykorzystywanej przy poszukiwaniu danego zioła.

– Anioł śmierci – jeden z gatunków muchomora, dostępny jesienią. Wywar z niego udoparnia na choroby (+3 CON) oraz ma właściwości odkażające (osłabia moc trucizn, -2 POT), mod. dostępności – 0, poza jesienią – -20.

– Biedrzeniec (Anyżek) – niewysoka (max. 50 cm) roślina o delikatnych listkach i pustej łodydze. Ma szerokie właściwości uidparniające na choroby (+2 CON), napar z niej wzmacnia przec magii hipnotycznej (+1 POW), mod. dostępności +20.

– Czerepnik (Czarka) – niewysoka roślina o owłosionej łodydze, mięsiostych liściach i fioletowych kwiatach przypominających kielich, rośnie na brzegach rzek i jezior. Pył z niej automatycznie uspokaja ogarniętą szałą osobę, o ile ta go wciągnie do płuc. Wywar z niej leczy zgorzel umysłu (+4 CON), mod. dostępności – -20.

– Dziewanna (Cmentarny Pył) – roślina o grubej łodydze i dużych, żółtych liściach, często rośnie na brzegach strumieni i rzek. Wykorzystana przy tworzeniu wywarów z roślin dodaje +10 do Science (Pharmacy).  Jej zapach może odpędzić dzikie zwierzęta (POT 12 vs POW zwierzęcia), mod. dostępności – +10.

– Jaskółcze ziele – wysoki, zielony krzew z żółtymi, drobnymi kwiatkami. Ma działanie rozkurczowe, dzięki czemu pozwala przywrócici stracone punkty DEX (w wyniku choroby czy trucizny, 1k3 DEX na dzień, po udanym teście Medicine lub Science (Pharmacy)), mod. dostępności – 0.

– Język żmii – charakterystyczna roślina zielna o sinych, podłużnych, rozdwajających sięliściach. Jeśli zbierana jest podczas pełni przeciwdziała jadowi żmii czy węża (-4 POT tegoż), mod. dostępności – -10.

– Mandragora (zioło czarodzieja) – korzeń przypominający kształtem homunkulusa. Spożyty podnosi INT o 1k4 na czas jednej godziny, czarownikom i szamanom przywraca 1k6 punktów mocy, mod. dostępności – -30.

– Mocarnik – Bulwa rosnąca dziko, najczęściej w suchych, piaszczystych miejscach. Zwraca utracone punkty STR (1k2, max. raz na dzień można spożyć), mod. dostępności – 0.

– Oczar (Wiedźmia Leczczyna) – drzewo, jeden z gatunków leszczyny. Leczy jeden punkt wytrzymałości, automatycznie stabilizuje umierającą osobę (nawet jeśli test leczenia nie przywrócił jej Wytrzymałości do liczby dodatniej). Przygotowany wywar obniża moc trucizn oddziałujących na drogi oddechowe (-2 POT). Żucie jej orzechów podnosi INT o 1 na czas godziny (ale obniża Wytrzymałość o 1k3), mod. dostępności – 0.

– Ostrokrzew – krzew o ciemnozielonych liściach, ząbkowanych lub kolaczastych, drobne czerwone owoce. Ususzona wiąska zawieszona na lasce lub kosturze zapewnie +1 POW przeciw magii hipnotycznej. Przygotowany wywar podnosi o 10 Luck na jeden test, mod. dostępności – +10.

– Ostróżka – niewielki, ciemnoniebieski kwiat, podłużne liście, rośnie na polach. Niszczy pasożyty takie jak wszy czy pchły. Leczy gorączkę błotną (+2 CON), mod. dostępności  – +10.

– Sadziec – niewielki krzew o kwiatkach zebranych w wiechę (białych, czasem różowych) kwitnący latem i jesienią. Ma silne działanie lecznicze (testy przeciw chorobom wykonywane są o poziom wyżej, np. CONx4 zamiast CONx3, CONx5 zamiast CONx4 etc.). Dodatkowo w przypadku żółtej gorączki i czerwonej boleści dodatkowo podnosi szanse chorego na wyleczenie (+2 CON), mod. dostępności: -10, zima, wiosna – -30.

– Szanta (Gorzki Sok, Gorzak) – metrowa roślina, rozgałęziona, o cienkiej łodydze i dwuwargowych, białych kwiatach, dostępna tylko latem. Wywar z niej osłabia moc trucizn (-1 POT). Eliksir (trudny test Science (Pharmacy)) pozwala przerzucić nieudany test SAN, mod. dostępności – +10 (tylko latem).

– Szczwół plamisty (Zioło Wiedźmie, Zioło Czarownika) – wysoka roślina porastająca łąki i lasy, kwiaty zebrane w baldachy, białe. Trucizna (patrz poniżej zestawienie trucizn), odpowiednio przygotowana (test Science (Pharmacy)ma działanie podobne jak czarny lotos, mod. dostępności – -20.

– Tojad (Mordownik) – niewysoka roślina o fioletowych, kielichowatych kwiatach. Silne właściwości trujące (patrz poniżej zestawienie trucizn). Maść lub olej przygotowany z tojadu zadaje dodatkowe rany wilkom i istotom wilkopodobnym (+2 do ran), mod. dostępności – -10.

– Trędownik – pnącze, najczęściej porastające pnie drzew liściastych, dostępne przez cały rok. Osłabia moc trucizn kontaktowych (-3 POT), zwraca utraconą w wyniku choroby lub trucizny DEX (+1k2 DEX, tylko raz na dzień), mod. dostępności – +10.

– Trupidech – cuchnący grzyb o kapeluszu przypominającym czaszkę rosnący na cmentarzach. Trup, któremu włoży się ów grzyb do ust mówi na głos swą ostatnią myśl, mod. dostępności – -30

– Wilcza jagoda (belladonna) – korzeń z ciemnozielonymi liśćmi, jest zarówno trucizną (patrz zestawienie trucizn poniżej), ale ma także działanie antymagiczne (+4 POW przeciw wrogiej magii oddziałującej bezpośrednio na ofiarę), mod. dostępności  – -10.

– Zioła lecznicze – pod tą nazwą kryją się przynajmniej trzy rośliny, które wykorzystane przez zielarza lub medyka (po udanym teście opieki medycznej – First Aid lub Medicine) pozwolą raz na dzień odzyskać rannemu lub choremu 1k3 punktów wytrzymałości (dodatkowo poza standardowym efektem użycia umiejętności).

Akacja – drzewo liściaste, stosunkowo popularne, roślina całoroczna, mod. dostępności – +10.

Palec Asury – roślina zielna, rosnąca głównie w miejscach suchych, niekiedy na bezleśnych równinach, w rejonie, gdzie zimy są łagodne, całoroczna, mod. dostępności – -10. Poza standardowym działaniem odtruwa organizm (+2 CON, przy testach przeciw truciznom).

Żywoliść – niewielka roślina zielna rosnąca w cienistych, wilgotnych miejscach, dostępna głównie na wiosnę lub latem, mod. dostępności  – +20, zima, jesień – -30. Poza standardowym działaniem ma działanie relaksacyjne (przy testach przeciw zmęczeniu Stamina +10)

– Żywokost – roślina zielna o owłosionych, lancetowatych liściach, dostępna latem, leczy czerwoną boleść (+5 CON), mod. dostępności – +10 (tylko latem).

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s