BRP Conan – umiejętności

Dziś krótko. Umieszczam zestawienie umiejętności dopuszczalnych w settingu. Przy wybranych skillach podałem specjalizacje. Oczywiście w niektórych przypadkach (np. Knowledge) specjalizacji może być dużo więcej.

Proszę (szczególnie moich przyszłych graczy) o przyjrzenie się zestawieniu pod kątem ewentualnych braków lub nadmiaru (umiejętności nakładające się na siebie kompetencjami itp.) Tłumaczeń nazw nie podaje, wydaje mi się, że wszystko jest tam jasne. W nawiasie podane są wartości bazowe danego skilla.

A)     Combat Skills – odpowiadające za walkę:

  1. Artillery (bazowa wartość zależna od wybranej broni) – Siege Engine.
  2. Brawl (25 %)
  3. Grapple (25 %)
  4. Melee Weapon (bazowa wartość zależna od wybranej broni) – Axe (15 %), Club (25 %), Dagger (20 %), Flail (10 %), Hammer (20 %), Hand (20 %), Improvised (25 %), Mace (25 %), Polearm (15 %), Spear (20 %), Staff (25 %), Sword (15 %),  Whip (05 %)
  5. Missile Weapon (bazowa wartość zależna od wybranej broni) – Bow (05 %), Crossbow (25 %), Missile (10 %)
  6. Parry (bazowa wartość zależna od wybranej broni, patrz Melee Combat)
  7. Shield (15 %)

B)      Communication Skills – odpowiadające za interakcję z istotami myślącymi:

  1. Bargain (05 %)
  2. Command (05 %)
  3. Disguise (05 %)
  4. Etiquette (05 %) – West Noble, East Noble, Pirate, Mercenary
  5. Fast Talk (05 %)
  6. Language (Own INT x 5 %; Other – 00 %) – Acheronian, Afghuli, Aquilonian, Argossean, Brythunian, Cimmerian, Corinthian, Darfari, Demonic, Hyperborean,  Hyrkanian, Iranistani, Khitan, Kothic, Kushite, Nemedian, Nodrheimr, Old Stygian, Ophirean, Pictish, Puntan, Shemitish, Stygian, Talking Drum, Tombalku, Vendhyan, Yuetshi, Zamorian, Zembabwean, Zingaran
  7. Perform (05 %)
  8. Persuade (15 %)
  9. Status (15 %)
  10. Teach (10 %)

C)      Manipulation Skills – odpowiadające za interakcję z przedmiotami, otaczającym środowiskiem, manipulowanie obiektami:

  1. Art (05 %) – Architecture, Calligraphy, Painting, Sculpture, Dance, Music.
  2. Craft (05 %) – Blacksmithing, Carpentry, Ceramics, Cooking, Leatherworking, Locksmithing, Metallurgy, Stonemasonry, Woodcarving
  3. Fine Manipulation (05 %)
  4. Sleight of Hand (05 %)

D)     Mental Skills – odpowiadające za wiedzę

  1. Appraise (15 %)
  2. First Aid (IN T x 1 %)
  3. Gaming (INT + POW %)
  4. Knowledge (01 %) – Accounting, Art, History, Law, Occult, Religion, Blasphemous Lore, Business, Folklore, Poison, Politics, Region (any), Streetwise, War, Farming
  5. Literacy (00 %)
  6. Medicine (00 %)
  7. Science (00 %) – Astronomy, Biology, Chemistry, Mathematics, Natural History, Pharmacy, Physics
  8. Strategy (01 %)
  9. Technical Skill (00 %) – Siege Engines, Traps, Mechanics

E)      Perception Skills – odpowiadające za percepcję otoczenia, zbieranie informacji o środowisku

  1. Insight (05 %)
  2. Listen (25 %)
  3. Navigate (10 %)
  4. Sense (10 %)
  5. Spot (25 %)
  6. Track (10 %)

F)      Physical Skills – odpowiadające za wszelką aktywność fizyczną poza walką

  1. Athletics (25 %) – zastępuje dawne: Jump, Swim i Throw
  2. Climb (40 %)
  3. Dodge (DEX x 2 %)
  4. Drive (1 %) – Carriage, Chariot
  5. Hide (10 %)
  6. Pilot (01 %) – Boats, Ships
  7. Ride (05 %) – Horse, Camel, Elephant
  8. Stealth (10 %)

Komentarzy 7

  1. Ja bym Jump, Swim i Throw połączył w jedno np. Atletyka.

  2. Okay, to jest chyba sensowna myśl.

    Uwaga! Throw odpowiada tylko za rzucanie bronią improwizawaną. Za rzucanie np. nożami, oszczepami, toporkami odpowiada Missile Weapon (Missile).

  3. Czemu umiejetnosc Dodge nie dotyczy walki ? I jesli nie stosuje jej sie do walki to do czego?Jak w praktyce wykorzystuje się jednocześnie shield i parry ? Próbuje sobie to wytłumaczyć że parry pozbawia Ciebie możliwości ataku w tej samej rundzie gdyż wiąże broń,natomiast odbicie ciosu tarcza zostawia możliwość ataku wolną ręką . No czy a w takim razie ktoś może walczyć dwoma brońmi i ładować wszystko w parry ? W takim razie po co wogóle jest ta tarcza????

  4. Dodge stosuje sie do walki, ale takze mozna unikac np. rozpedzonego wozu etc. Poza tym tutaj tez chodzi o wyliczanie bonusu do umiejetnosci z atrybutow. W przypadku Dodge wyliczasz glownie z Dexterity, a Size wplywa negatywnie na te umiejetnosc. W um. bojowych SIZ daje dodatni modyfikator .

    W przypadku Parry – udany test moze zanegowac wrogi atak. shield rowniez, ale dodatkowo da bonus do pancerza. Ma za to inne wady.

  5. Zauważyłem coś więc się podzielę spostrzeżeniem. Chodzi o zastąpienie Jump, Swim i Throw przez Atletykę. Jump i Throw może być ale umiejętność pływania nie jest wrodzona i powinna być IMO rozdzielona gdyż faktycznie każdy umie skakać, rzucać czy biegać ale nie każdy umie pływać.
    Jako Atletykę dał bym więc Run, Jump i Throw a Swim i Climb zostawił jako oddzielne.
    Ale to tylko moje zdanie oczywiście 😉

  6. Coś w tym jest, faktycznie. Przedyskutuję to z moimi graczami.

Dodaj komentarz