BRP Conan – profesje cz. I

Dzisiaj pierwszy pakiecik profesji (13 sztuk), domyślnie wszystkich jest 27. Nie wrzucam wszystkiego w całości, bo za dużo by było tekstu do przegryzienia się na jeden raz. Jutro prawdopodobnie reszta.

Każda profesja ma krótki opis( jeszcze nie przejrzałem od strony językowej, więc za ew. zgrzyty przepraszam), majątek początkowy w złotych lunach (waluta aquilońska, w domyśle podstawowa, każda luna to 10 sztuk srebra), zestaw umiejętności oraz modyfikator Statusu.

Oczywiście czekam na wszelkie uwagi. Jak już będą wszystkie na blogu, rzućcie okiem, czy czegoś nie przeoczyłem starajcie się też nie mnożyć bytów ponad miarę.

PROFESJE

Artysta – choć wydawałoby się, że dla artystów nie ma za bardzo miejsca pomiędzy bohaterami, przecież sam Conan miał problemy z powodu szalonego barda Rinaldo w „Feniksie na mieczu”.

Status: +10 %

Majątek: 50 zl

Umiejętności: Dowolne dwie specjalizacje umiejętności Art, dowolna specjalizacja umiejętności Craft, Insight, jedna umiejętność Knowledge (pasująca do wybranych wcześniej Art i Craft), jeden język (Language (Other)), Language (Own), Listen, Spot, Persuade, jedna wybrana umiejętność z domeny Communication, Mental lub Manipulation.

Arystokrata – aquiloński baron otaczający się nagimi niewolnicami, żądny władzy nemedyjski baron, zniewieściały, kithajski mandaryn, zingarański hrabia – wszystkich łączy błękitna krew oraz wysoki status.

Status: +35 %

Majątek: 220 zl

Umiejętności: Etiquette, dwa wybrane języki (Laguage (Other)), Language (Own), Literacy, umiejętność posługiwania się bronią typową dla arystokracji danej nacji (np. szpada w Zingarze, miecz w Aquilonii, assagai w Czarnych Królestwach, miecz jian w Khitaiu), Command, Persuade, 2 wybrane umiejętności charakterystyczne dla arystokracji danej nacji.

Banita – jesteś wyjętym spod prawa rozbójnikiem, krwiożerczym Afghulem, kierującym się swoistym poczuciem honoru, a może hyrkańskim jeźdźcem pustyni napadającym na karawany lub dumnym kozakiem znad Vilayet?

Status: -10 %

Majątek: 20 zl

Umiejętności: Dwie wybrane umiejętności z domeny Combat, Parry, Listen, Spot, Ride (Horse lub Camel), Track, Dodge, Hide, Climb.

Barbarzyńca – cymmeryjski wojownik, dzikus z Puszczy Piktyjskiej, czarnoskóry oszczepnik z Zembabwei, żyjesz w zgodzie z naturą, odrzucasz cywilizację, wierzysz w swoją siłę. Cywilizacja nie jest naturalnym stanem człowieka.

Status: -10 %

Majątek: 10 zl

Umiejętności: Dwie wybrane umiejętności z domeny Combat, Brawl, Parry, Listen, Spot, Sense, Dodge, dwie wybrane umiejętności z domeny Physical.

Czarownik – studiowałeś zakurzone księgi oprawione w skórę dziewic, być może nawet Zwoje ze Skelos. Choć opanowałeś zakazane sztuki magiczne, te zmieniły ciebie. Czy wciąż jesteś człowiekiem?

Status: 0 %

Majątek: 50 zl

Umiejętności: Insight, Knowledge (Occult), Knowledge (Blasphemous Lore), jedna wybrana specjalizacja umiejętności Knowledge, dwa wybrane języki (Language (Other)), Listen, Perform, Persuade, Appraise.

Specjalne zasady: potrafisz posługiwać się magią rytualną (Sorcery).

Drwal – choć wydaje się, żeś zwykły chłop parający się wyrębem lasu, to w takich miejscach jak Westermarck jesteś prawdziwym bohaterem. Twój topór czasem częściej smakuje piktyjskiej krwi niż twardej kory dębów znad Rzeki Gromu.

Status: -5 %

Majątek: 5 zl

Umiejętności: Melee Weapon (Axe), Craft (Carpentry), jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Craft, Knowledge (Folklore), Listen, Spot, Track, trzy wybrane umiejętności z domeny Physical.

Kapłan – kapłan Ery Hyborejskiej to nie czarodziej, lecz uczony tamtych czasów. Bez względu na to, czy jest wyznawcą Mitry, czy swe modły kieruje do Isztar, czy wreszcie wznosi błagania do Erlika lub Seta, posiada ogromną wiedzę, która nierzadko w oczach maluczkich może być mylona z magią.

Status: +30 %

Majątek: 70 zl

Umiejętności: Bargain, dwie wybrane umiejętności z domeny Communication, dwa wybrane języki (Language (Other)), Knowledge (Religion), Knowledge (Patron God), jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Science, jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Knowledge, Spot.

Kupiec – bez handlu nie powstałyby mocarstwa: Aquilonia, Turan, Nemedia. To dzięki tobie towary egzotycznego Wschodu, niewolnicy z Południa, czy broń i pancerze Zachodu trafiają do najdalszych zakątków świata. Nierzadko to kupcy a nie żołnierze, zwiadowcy czy uczeni przecierają nowe szlaki.

Status: +15 %

Majątek: 150 zl

Umiejętności: Bargain, dwa wybrane języki (Language (Other)), Fast Talk, Persuade, Appraise, jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Knowledge, Literacy, Spot, Jedna specjalizacja w umiejętności Drive lub Ride,

Medyk – nie jesteś zwykłym łapiduchem, zielarzem czy wiejskim uzdrowicielem, lecz prawdziwym medykiem: kithajskim lekarzem, zamorańskim medykiem koronowanych głów, a może młodym adeptem któregoś z ophirskich mistrzów?

Status: +15 %

Majątek: 70 zl

Umiejętności: Persuade, First Aid, Medicine,  jedna wybrana specjalizacja w umiejętności Knowledge, Science (Biology), Science (Pharmacy), Science (Natural History), Insight, dwie wybrane umiejętności z domeny Perception.

Najemnik – w Hyborii zawsze jest zapotrzebowanie na twardych żołnierzy, Wolne Kompanie nierzadko rozrastają się do rozmiarów małych armii jak niesławny korpus księcia Almurica. Czy jesteś gunderlandzkim pikinierem, nemedyjskim kawalerzystą, kozakiem znad Vilayet, oszczepnikiem z Czarnych Królestw – jesteś po prostu najemnikiem.

Status: -5 %

Majątek: 15 zl

Umiejętności: Cztery wybrane umiejętności z domeny Combat, Bargain, jeden wybrany język (Language (Other)), Strategy, Spot, dwie wybrane umiejętności z domeny Physical.

Niewolnik – gospodarka wielu państw Hyborii opiera się na niewolniczej pracy takich jak ty nieszczęśników. Piekący od razów grzbiet, ciągły strach przed gniewem pana sprawiają, że twoje życie jest prawdziwą torturą.

Status: -15 %

Majątek: 0 zl

Umiejętności: Language (rodzimy dla twojego właściciela), Insight, Listen, Spot, sześć wybranych umiejętności odzwierciedlających twoją specjalizację.

Oficer – armia potrzebuje dowódców – doświadczonych setników, zdolnych poruczników i kapitanów. Bez nich jest jedynie bezładną hordą.

Status: +15 %

Majątek: 30 zl

Umiejętności: Dwie wybrane umiejętności z domeny Combat, Command, Etiquette (adekwatna do nacji, z której się wywodzisz), Knowledge (War), Literacy, Strategy, Spot, Ride (Horse), jedna wybrana umiejętność z domeny Physical.

Osadnik – porzuciłeś miejsce, w którym się urodziłeś, by odnaleźć szczęście gdzie indziej. Może jesteś twardym mieszkańcem Westermarcku lub Hyboryjczykiem, który z jakichś względów zdecydował się zamieszkać pośród plemion Czarnych Królestw? Tak czy inaczej masz w sobie dość odwagi i hartu ducha, by zacząć wszystko od nowa i nierzadko zmierzyć się z niebezpieczeństwami.

Status: 0 %

Majątek: 5 zl

Umiejętności: Jedna z wybranych specjalizacji w Melee Weapon lub Missile Weapon, Brawl, Bargain, jedna specjalizacja w umiejętności Craft, Knowledge (Farming), jedna wybrana specjalizacja w umiejętności (Knowledge), First Aid, Spot, Listen, jedna wybrana umiejętność z domeny Physical.

Komentarzy 7

  1. Wow… to dopiero 1 cześć profesji? suuuper! Panienka też super 😉 Co tu wybrać..? Co tu wybrać……? WIEM!!! Będę Barbarzyńcą!!!! 🙂

  2. tak kobietka niczego sobie 😀

  3. Łiii! Kapłanka… :] Chociaż zastanawiam sie nad najemniczką.. ech, trudny wybór, a jutro będzie jeszcze trudniejszy :]

  4. Maro barbarzyńcą? SZOK!! ;p
    A pannica to z Age of Conan.

  5. no tak o ma co pokazać

  6. Kobietka to inspiracja. Ata chyba nadal nie wie, kim grać :).

Dodaj komentarz